Bildstrul

Igår var vi på utflykt, igen! Denna gång bar det av till fårhagen, som för tillfället står tom. Eftersom det går förbi massa folk där titt som tätt är det superbra plats att träna med störning på. Planen var alltså att träna program, som förövrigt börjar ta form och bli riktigt fint nu, men hur mycket träning ägnade vi oss åt då? inte mycket.

Vi hittade en boll, lekte med bollen, sprang jättefort, följsamhetstränade, brottades på marken, klättrade på stenar, tittade på joggare och tränade nog inte mer än fem minuter. Haha. Men trots att vi följde planeringen dåligt tog jag massa bilder, som vägrar laddas upp på datorn. Jag vill helst redigera lite i datorn, knåpa ihop nån header osv. Men det går ju inte när tekniken strejkar!

Så bilderna strular, men vi kör på ändå. I helgen ska vi på folkracetävling, och icke-ljudrädda hundens största utmaning kommer förmodligen bli alla människor. Vi tränar och tragglar möten hela tiden, och nu börjar det märkas i vardagen. Dels beror det förstås på att vi tränat, men Loke har mognat supermycket senaste månaden. Han är något mer vuxen i huvudet, men såklart hänger mycket valpighet kvar fortfarande.


Har ni förresten sett att det inte alls är långt kvar till min födelsedag? Jag fyller den tolfte, och Loke är född den trettonde så om inte för länge blir min prickiga fis 6 månader! Förutom det är det tänkt att freestyleprogrammet vi arbetar med ska visas upp helgen efter våra födelsedagar, så det börjar dra ihop sig!

När jag först började prata om det här kändes det långt in i framtiden, men nu kryper vi närmare hela tiden och det känns riktigt bra!


Fick förresten ett meddelande från Kornelia idag och hon har hållit en plats åt oss på en vardagslydnadskurs, så om vi inte evakuerar till mars närmsta månaden börjar vi på kurs om några veckor! *taggartaggar*


Jag tänker att bilderna ska ploppa upp här allteftersom det samarbetar, och under tiden får vi hitta på annat roligt att skriva om här! I helgen är jag inte helt hundra på om internet kommer fungera, vilket gör att uppdateringen kan vara lite instabil. Ha det bra!

Kommentera

